صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۳ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۷:۳۵  ، 
کد خبر : ۳۵۸۲۲۵

کشتی آزاد قهرمانی آسیا| نتایج رده‌بندی و فینال ۵ وزن نخست

 رقابت‌های کشتی آزاد قهرمانی آسیا، از صبح امروز در بیشکک آغاز شده که در پایان دور مقدماتی، ۳ ملی پوش ایران راهی فینال و ۲ کشتی گیر راهی رده بندی شدند.

۵۷ کیلوگرم
در وزن ۵۷ کیلوگرم، ابراهیم خواری در دور نخست به مصاف اودیت دارنده مدال طلای جوانان آسیا ۲۰۲۳ از هند رفت و در پایان با نتیجه ۱۰ بر ۸ شکست خورد و با توجه به راهیابی کشتی گیر هندی به فینال، در جدول شانس مجدد با پیروزی ۶ بر ۴ مقابل الماز عثمان بک اف، دارنده مدال نقره آسیا ۲۰۲۳ از قرقیزستان به رده بندی رسید.

 ۶۵ کیلوگرم
در وزن ۶۵ کیلوگرم، رحمان عموزاد، دارنده مدال طلای جهان و ۲ طلای آسیا، در دور نخست مقابل ژولدوشبیکوف دارنده مدال‌های طلای امید‌های جهان ۲۰۱۹ و طلای بزرگسالان آسیا ۲۰۲۰ از قرقیزستان در یک مبارزه سخت با نتیجه ۴ بر ۲ به برتری رسید و راهی یک چهارم نهایی شد. وی در دومین مبارزه مقابل سئون یو هو از کره جنوبی با نتیجه قاطع ۷ بر صفر به برتری رسید و راهی نیمه نهایی شد. عموزاد در نیمه نهایی مقابل عباس رحمان اف از ازبکستان به روی تشک رفت و در پایان با امتیاز عالی ۱۰ بر صفر به برتری رسید و راهی فینال شد.

 ۷۰ کیلوگرم
در وزن ۷۰ کیلوگرم، امیرمحمد یزدانی دارنده ۲ مدال نقره جهان پس از استراحت در دور نخست، در دور دوم مقابل عثمان اف دارنده مدال برنز جهان ۲۰۲۱ از قرقیزستان به روی تشک رفت و در پایان با نتیجه ۹ بر ۴ به برتری رسید و راهی مرحله نیمه نهایی شد. یزدانی در این مرحله مقابل مصطفی احمداف از تاجیکستان با نتیجه ۸ بر ۳ به برتری رسید و راهی فینال شد. یزدانی برای کسب مدال طلا باید از سد یوشینوسوکه آئویاگی از ژاپن بگذرد.

 ۷۹ کیلوگرم
در وزن ۷۹ کیلوگرم، محمد نخودی دارنده ۲ مدال نقره و یک برنز جهان، پس از استراحت در دور نخست، به مصاف سیف الدین اف، کشتی‌گیر روسی الاصل از بحرین که چندی پیش به مدال طلای جام یاشاردوغو رسید، رفت و در پایان به سختی با نتیجه ۵ بر ۴ به برتری رسید و راهی نیمه نهایی شد. نخودی در نیمه نهایی مقابل ماگومت اولویف از تاجیکستان به روی تشک رفت و در پایان با نتیجه قاطع ۱۱ بر صفر به برتری رسید و راهی فینال شد.

 ۹۷ کیلوگرم
در وزن ۹۷ کیلوگرم، محمدحسین محمدیان، دارنده مدال برنز جهان ۲۰۱۴ و ۲ طلای آسیا، پس از استراحت در دور اول، مقابل اولزیسایخان از مغولستان در همان ۳ دقیقه نخست با امتیاز ۱۰ بر صفر به برتری رسید و راهی نیمه نهایی شد. وی در نیمه نهایی و در حساس‌ترین مبارزه این رقابت ها، مقابل احمد تاج الدین اف کشتی گیر روسی الاصل بحرین و دارنده مدال طلای جهان ۲۰۲۳ به روی تشک رفت و در پایان با نتیجه سنگین ۸ بر ۲ شکست خورد و از رسیدن به فینال بازماند.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات